Организациони одбор скупа чинили су: проф. др Виолета Јовановић, проф. др Емина Копас-Вукашиновић, доц. др Ненад Вуловић, доц. др Александра Михајловић, доц. др Владимир Ристић, доц. др Верица Милутиновић, асист. маст. Милан Миликић. Датум: 18. 10. 2017. ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖАНОМ НТЕРДИСЦИПЛИНАРНОМ СИМПОЗИЈУМУ ’’ФИЛОЗОФИЈА МЕДИЈА – МЕДИЈИ И АЛТЕРНАТИВА’’ На Факултету педагошких наука у Јагодини и у Хотелу ’’Афа Спа Ресорт’’ у Кончареву, у периоду од 6. до 8. септембра 2017, одржан је интердисциплинарни научни симпозијум са међународним учешћем ’’Филозофија медија – Медији и алтернатива’’. Овај интердисциплинарни научни скуп окупио је истакнуте научнике из региона у области филозофије медија, комуникологије, медијске педагогије, теорије уметности и медија, социологије и културологије, као и велики број медијских професионалаца и стручњака за комуникацију.
Међу предавачима скупа био је велики број математичара, методичара, психолога, педагога, али и практичара из Србије, Словеније, Велике Британије, Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе, Македоније, Републике Српске. Поред пленарних предавања, од 37 прихваћених тема на скупу је изложено 27 саопштења у пет тематских секција. Секцијама су председавале проф. др Јасмина Милинковић, доц.
Скуп је завршен пленарном седницом на којој су председавајући секција поднели извештаје о раду секција, а затим су изнети закључци и предлози тема наредног скупа. Организатори су истакли задовољство због броја пријављених учесника са свих државних универзитета из земље и окружења. Након извршених рецензија радова планирано је објављивање Зборника радова са научног скупа.
Ђуричковић Академија васпитачко-медицинских струковних студија, Крушевац Драмско стваралаштво за децу српских писаца са Косова и Метохије Јелена Љ. Спасић Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука, Јагодина Глобализацијски процеси у роману Лето кад сам научила да летим Јасминке Петровић Марија С. Раковић Универзитет у Крагујевцу, Филолошко-уметнички факултет, Центар за проучавање језика и књижевности Језичко-стилске одлике књига за децу Дејана Алексића II Нова читања класика књижевности за децу и младе Душанка В.
О монографији На Ливадици вечности посвећеној 120. годишњици оснивања Мушке учитељске школе у Јагодини и 25-годишњици Факултета говорили су аутори, проф. др Илијана Чутура и проф. др Виолета Јовановић, рецензент проф. др Бранко Јовановић, проф. др Милош Ковачевић и Јелена Здравковић из Педагошког музеја из Београда. На промоцији су кратак музички програм извели чланови оркестра Факултета педагошких наука. Зборник рецензираних радова са 6. научног скупа Књижевност за децу у науци и настави биће објављен почетком 2020. године. Извештај са интердисциплинарног научног скупа Филозофија медија: медији и конфликти Факултет педагошких наука у Јагодини и Завод за проучавање културног развитка у Београду 13˗14.
Одржавање скупа подржало је Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Програмски одбор скупа чинили су: dr Snezana Lawrence, професор на Anglia Ruskin University, United Kingdom; проф. др Мирко Дејић, Учитељски факултет у Београду, Универзитет у Београду, Србија; проф. др Милана Егерић, Факултет педагошких наука у Јагодини, Универзитет у Крагујевцу, Србија; проф. др Бранислав Поповић, Природно-математички факултет у Крагујевцу, Универзитет у Крагујевцу, Србија; проф. др Даниел А. Романо, Педагошки факултет у Бијељини, Универзитет у Источном Сарајеву, Босна и Херцеговина; доц.
пролеће/2010 година lxii удк 355/359 yu issn 0042-8426
ЗАКЉУЧЦИ са конференције: На основу дискусије која је уследила након свих излагања, и на основу коментара присутних колега, могу се сумирати следећи закључци: конференција је омогућила увид у наставничке компетенције из више углова, што даје комплетнију слику о томе каквог васпитача, учитеља и наставника имамо у Србији, какав је потребан за 21. век, и каквог тежимо да образујемо на наставичким факултетима у земљи; поред новина у теорији, презентовано је више различитих модела за развој неопходних компетенција у образовању, као што су STEAM, проблемска, пројектна, интегративна, настава у природи и у ванучионичком окружењу, као и настава подржана савременом технологијом; конференција је указала на неопходност усаглашавања студијских програма са захтевима и потребама савременог друштва и радног окружења; конференција је потврдила да је континуирано стручно усавршавање вапитача, учитеља и наставника кључно за развој и унапређење компетенција за 21.
SMC Business School - MBA
Otvoreni Balkan je najbolja inicijativa za narode Balkana - Vučić
др Ирена Голубовић – Илић, доц. др Верица Милутиновић и Светлана Димитријевић. Због великог интересовања учитеља и наставника математике на претходна три научна скупа, оформљена је посебна секција у оквиру које су сви запослени у основном образовању могли да презентују одговарајуће видове добре наставне праксе са часа математике. Циљ научног скупа био је унапређивање наставе математике у основној школи, сагледавање актуелних трендова и проблема у савременом математичком образовању, као и развијање наставничких компетенција учитеља и наставника математике.
У пратећем програму скупа додељена је награда „Златни Орфеј” и представљена јубиларна монографија о Факултету На Ливадици вечности. Награда 34. књижевног фестивала „Српско перо” припала је песнику Перу Зупцу, који је присутне госте, учеснике скупа и студенте поздравио казујући пригодне књижевне анегдоте и своје стихове.
"Otvoreni Balkan je najbolja inicijativa za narode Balkana" - B92
РТС :: Насловна
Serbia U21 резултати уживо, распоред и коначан резултат
На скупу је представљено пет пленарних излагања и једно угледно предавање. Остали аутори и коаутори су своје радове представили у 2 секције: I Квалитет високог образовања у контексту психолошких и педагошких теорија о учењу и развоју деце предшколског и школског узраста, као и специјалне едукације и рехабилитације; II Дидактичко-методички аспекти и дигиталне технологије у контексту унапређивања квалитета високог образовања; Након заједничког разматрања представљених резултата и дискусије, у завршном делу скупа су утврђени закључци и предложене мере за унапређивање квалитета високог образовања. Ове мере подразумевају: 1. изналажење могућности за унапређивање наставног процеса и подизање наставничких компетенција, увођењем нових метода и информационих технологија; 2.
Кебара Оквири приче о хајдучкој дружини у роману Орлови рано лете Б. Ћопића Оливера В. Урошев Палалић Методички приступ развоју моралности ученика старијег основношколског узраста на примерима романа (применом теорије моралности Мартина Хофмана) Биљана С. Солеша Медицинска школа, Крушевац Тематизација насиља у књижевности за децу – модел пројектне наставе Милица Д. Вукадин Факултет педагошких наука Јагодина, Универзитет у Крагујевцу Bibliotherapy in Storytelling with Young and Very Young Learners IV Јован Љуштановић и Радоје Симић као проучаваоци књижевности за децу Миливоје В. Млађеновић Универзитет у Новом Саду, Педагошки факултет у Сомбору Допринос Јована Љуштановића проучавању драме и позоришту за децу Кристина Р. Митић Сава В.
године Програмски одбор конференције Страна конференције 6. национални научни скуп са међународним учешћем Књижевност за децу у науци и настави 9–10. мај 2019. године Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу Јагодина knjizevnost. pefja@gmail. com ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖАНОМ НАУЧНОМ СКУПУ На 6. националном научном скупу са међународним учешћем Књижевност за децу у науци и настави, одржаном 9.
др Верица Милутиновић, Факултет педагошких наука у Јагодини, Универзитет у Крагујевцу, Србија. Присутне госте и учеснике научног скупа поздравиле су проф. др Емина Копас-Вукашиновић, продекан за научно-истраживачки рад Факултета педагошких наука у Јагодини и доц. др Александра Михајловић. Пленарно предавање одржали су проф. др Snezana Lawrence на тему Важност историје математике за математичко образовање и проф. др Мирко Дејић на тему Зора српске математике.
Showcase 3 - Kalendar